Vi är stolta och glada över att ni röstat fram oss som en av Sveriges bästa hyresvärdar. Det är ett förtroende som vi gör vårt bästa för att leva upp till varje dag. Tveka inte att höra av dig till oss om du inte hittar svaret på din fråga här, eller behöver hjälp med någonting annat.

Mina Sidor

På mina sidor hittar du aktuell information om sådant som direkt berör din bostad, till exempel pågående arbeten och driftstörningar. Här kan du också göra felanmälan när det passar dig, se dina kontrakt och betalningar samt söka ny bostad. Länk till mina sidor hittar du här.

Utelåsning

Dagtid helgfria dagar (måndag–torsdag kl. 07.00–16.30; fredag 07.00–13.30): 500 kr

Övrig tid samt helger: 1 500 kr

Simbo app

Med Simrishamnsbostäders egen app i din telefon får du snabbt aktuell information om sådant som direkt berör din bostad, till exempel pågående arbeten och driftstörningar. Här kan du också göra felanmälan när det passar dig, se dina betalningar, hitta svar på de vanligaste frågorna och söka ny bostad.

Du hittar SIMBO APP på App Store eller Google Play. Följ instruktionerna för nedladdning och installation.

Bredband

Vi erbjuder alla hyresgäster ett kraftfullt bredband enligt avtal med Telia Öppen fiber. De erbjuder internet-tjänster från ett flertal leverantörer. Bandbredd väljer du själv efter behov, från 10 Mb upp till 1000 Mb.

Läs mer och gör din beställning på www.bredbandswebben.se

Kabel-TV

I samtliga lägenheter ingår kabel-TV i hyran. Listan som visar vilka platser kanalerna ligger på hittar du här.

Hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll

Vi praktiserar hyresgäststyrt underhåll. Du kan läsa mer om vad det innebär här.

Anmäla flyttning

När du flyttar ska du göra en flyttanmälan till Skatteverket på skatteverket.se/flytta så att du får rätt folkbokföringsadress. Gör din anmälan i förväg eller senast en vecka efter flytten. Skatteverket sprider din nya adress till samtliga myndigheter och även till många företag. Vill du ha eftersändning av din post till din nya adress måste du beställa det av Svensk Adressändring på adressandring.se

Du som bor i en lägenhet ska vara folkbokförd på lägenheten. Lägenhetsnumret är en del av din adress och består av fyra siffror som visar på vilken våning och var på våningen lägenheten finns. Lägenhetsnumret hittar du i ditt kontrakt, på din postbox eller på din ytterdörr. Du som är inneboende eller hyr lägenhet i andra hand ska inte ange c/o i din flyttanmälan. Du ska se till att ditt namn finns på dörren eller på postboxen i entrén om det finns en sådan.

En tidning bara för dig

Fönstret är tidningen för dig som hyr din bostad av oss. Här hittar du information om vad som är på gång i våra bostadsområden, intervjuer med boende och medarbetare på Simrishamnsbostäder samt nyttiga tips och trix.

Tidigare nummer av fönstret hittar du här

Felanmälan

Om det är något i din bostad eller i ditt bostadsområde som inte fungerar, kan du felanmäla det på Mina sidor. Där kan du även göra en felanmälan för serviceboende. Vi återkommer så fort vi kan!

Felanmälan på Mina sidor

Jourtelefon för akuta ärenden:

0709-81 90 85